Мова освітнього процесу: українська
2017-2018 навчальний рік
Відкритий бінарний урок математика/французька мова на тему: «Система координат у просторі, введена французьким вченим Рене Декартом»
Мета уроку:
2020-2021 навчальний рік
Відкритий урок-змагання з французької мови на тему «Ma future profession”- згідно графіку проведення відкритих уроків;
Мета уроку:
2020-2021 навчальний рік
Онлайн-урок з зарубіжної літератури на тему «Модерністська проза початку ХХ ст. Франц Кафка. «Перевтілення»
Мета уроку: формувати компетентності:
– предметні (систематизовані знання про модернізм як творчий метод та головні художні відкриття письменників-модерністів; знання про життя та творчість Ф. Кафки; читацьку активність);
– ключові (розвивати навички засвоєння та критичного осмислення здобутої інформації; навички роботи в групі; толерантне ставлення до почуттів та думок оточуючих);
– інформаційні (уміння самостійного здобуття інформації та її систематизування);
– загальнокультурні (удосконалювати прагнення літературної освіти; естетичний смак; світогляд).
2021-2022 навчальний рік
Відкритий урок круглий стіл з англійської мови на тему «Освіта в Україні, США та Великобританії»
Мета уроку: обговорити проблеми навчання в Україні, США та Великобританії, розвивати навички аудіювання, вивчити нові ЛО, вдосконалювати навички роботи з текстом, ознайомитися з системою освіти у США та Великобританії.
2022-2023 навчальний рік
Відкритий урок з економіки на тему «Гроші»
Мета уроку: сформувати знання учнів про роль грошей, розвивати вміння виділяти їхні функції, визначити необхідність використання грошей в будь-якій економічній діяльності, розвивати навики самостійної творчої роботи учнів через використання проектної діяльності, вміння застосовувати набуті знання, виховувати, формувати і розвивати культуру поводження з різними формами грошових розрахунків.
23 січня 2017р. у Хустському професійному ліцеї було проведено виховну годину до Дня Соборності України на тему: “Соборна моя Україно” у групі №17
Метою заходу було поглибити знання учнів про історію виникнення свята Соборності України, ознайомити з цікавими фактами про Україну, виховувати патріотичні почуття та повагу до державної атрибутики. Учні переглянули навчальний фільм до теми, зачитували цікаві історичні факти, відвідали віртуальну виставку, виконали проект “Соборна моя Україно”.
28.11.2020 р. - Відкрита виховна година «Ми – за здоровий спосіб життя. Куріння – або життя» – згідно графіку проведення виховних годин;
З 19 по 23 квітня 2021 року, в Хустському професійному ліцеї проведено фестиваль-конкурс «Воскресни, писанко!».
Мета конкурсу – відродження, збереження український народних традицій щодо писанок, великодніх атрибутів декоративно-ужиткового мистецтва. Всі навчальні групи ліцею презентували свої роботи в різних номінаціях, об’ємно-тематичних композиціях, продемонстрували вишиті рушники та різноманітні атрибути Великодня.
В результаті конкурсу, були відібрані експонати для участі в обласному фестивалі – конкурсі «Воскресни, писанко!»
30 листопада 2021 р. Рошко Т. І. – класний керівник та Дубович Г. Ю. – майстер в\н 37 групи, провели виховні години:
Проведено тестування на виявлення булерів та жертв булінгу у групі. Неодноразово проводилися бесіди з окремими учнями, як потенційними булерами, так і потенційними жертвами. Проведена онлайн робота з батьками. У кабінеті класного керівника виготовлено інформаційний стенд з теми.
01.12 2021р. в рамках підтримання акції до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом, в Хустському професійному ліцеї, були проведені бесіди на тему “СНІД – чума ХХІ століття” класним керівником Рошко Т.І. в 37 гр.
Учні пригадали відомих особистостей, життя яких забрала ця підступна хвороба та були поінформовані про проблеми ВІЛ/СНІДу у нашій країні.
Результатом проведеної бесіди стало виготовлення стінівок.
Травень 2021 р. – Квест-гра до Дня вишиванки.
До Дня вишиванки проведено виховну годину «Шануймо українські традиції» та квест-гру «День вишиванки». Викладач історії, Липчей Ю. О., нагадав учням історію виникнення вишиванки, походження, а також розповів чому саме у травні святкуємо День вишиванки.
Під час квесту учні пригадали національні пісні про вишиванку, розповіли про традиції, пов’язані з нашим національним одягом та дізналися про особливість вишивки кожного регіону України.
5. Публікації в засобах масової інформації
Міжпредметні зв’язки втілює бінарний урок. Це нестандартний урок, який базується на тісних міжпредметних зв’язках, інтеграції предметів та використанні різних педагогічних технологій. Проводять таке заняття одночасно два вчителя з метою розкриття загальних закономірностей, законів, ідей, теорій, відображених у різних науках і відповідних їм навчальних предметах. Слово «бінарний» походить від латинського слова «bis», що означає «подвійний». Такі уроки дозволяють інтегрувати знання з різних областей для рішення однієї проблеми та дають можливість застосувати отримані знання на практиці.
Зміни в навчальному процесі диктують нові вимоги до діяльності викладача, які, перш за все, повинні бути орієнтовані на учня, і це зумовлює необхідність запровадження нових підходів до проведення занять.
Серед численних сучасних засобів активізації пізнавальної діяльності учнів педагоги називають нестандартні заняття, мета яких полягає у пробудженні зацікавленості до навчання, що є каталізатором всієї освітньої діяльності.
Дискусії з цього питання досягли свого апогею з початком повномасштабної війни в Україні і були дуже неоднозначні, мовляв, не на часі. Навіть відкрито проукраїнсько-українські діячі культури мали різні думки з цього приводу. Що робити з «падєжами» і «пушкіними» у шкільній програмі: відповідають експерти з освіти, громадські активісти, письменники та політики.
6. Методична робота.
“EU4Skills: кращі навички для сучасної України” – це спільна програма ЄС та його держав-членів Німеччини, Фінляндії, Польщі та Естонії для підтримки реформи професійно-технічної освіти в Україні.
Мета програми: EU4Skills підтримує реформу професійно-технічної освіти в Україні з метою зробити навчання таким, що відповідає вимогам ринку праці, та допомогти молоді та дорослим реалізувати власний потенціал.
7. Особиста участь у семінарах:
1. Виступ на засіданні методичної секції викладачів української мови і літератури, зарубіжної літератури ЗП(ПТ)О області – 21 жовтня 2021року, он-лайн на тему: «Онлайн-інструменти для інтерактивного навчання в синхронному та асинхронному режимах на уроках зарубіжної літератури».
2. Виступ на засіданні методичної секції викладачів іноземних мов ЗП(ПТ)О області – 22 лютого 2023 року, он-лайн на тему: «Я – волонтер-перекладач (допомагаю Україні тим, що вмію краще за все)».
8. Участь учнів в олімпіадах, конкурсах:
За результатами дистанційного навчання викладачем французької мови та зарубіжної літератури Рошко Т. І. учням ліцею було запропоновано спробувати свої сили в шкільній всеукраїнській дистанційній олімпіаді «Всеосвіта Весна – 2021» на сайті https://vseosvita.ua/olympiad. Для участі в олімпіаді з французької мови зголосилося 4 учнів а з зарубіжної літератури – 2 учнів.
Результатами учні та викладач були приємно здивовані: з французької мови 2 учнів здобули 3 призове місце, 2 – отримали сертифікати учасників; із зарубіжної літератури – 1 учень отримав сертифікат учасника, та 1 учень здобув 1 місце.
Учні отримали неоціненний досвід у проходженні онлайн олімпіад та залишились задоволені своїми результатами. Викладач за підготовку учнів отримав не лише моральне задоволення, а й дуже цікаві розробки з кожного предмету за кожного учасника олімпіади. Без призів не залишився ніхто.
3. Участь в організації проведення Всеукраїнської олімпіади «Всеосвіта Осінь – 2021» – 06.10.2021 р.: Угляй Владислав – 3 місце (зарубіжна література).
4. Участь у проведенні Всеукраїнської олімпіади «Всеосвіта осінь – 2022» – 24.10.2022 р.: Шкробинець Олександр – 1 місце (французька мова), Маруцан Владислав – 3 місце (зарубіжна література).
5. Участь у всеукраїнських конкурсах з фінансової грамотності “Фінанси плануй-Україну будуй” та “Фінансова грамотність” на освітній дистанційній платформі “Всеосвіта”: Шлик Валерій-3 місце та Вовчок Роман – 1 місце .
6. Участь у проведенні Всеукраїнської дистанційної олімпіади “Всеосвіта зима -22/23”: Щербанич Андрій-1 місце (французька мова за 10 клас), Щуфань Євген – 1 місце (французька мова за 11 клас);
Зарубіжна література: Бринзей Ярослав – 1 місце; Блицька Василь – 2 місце; Кришталь Владислав – 3 місце.
2016-2017 рр. Тиждень французької мови «Подорож Францією» – згідно графіку проведення предметних тижнів;
2017-2018рр. – тиждень франкофонії «Європа – наш дім»
2021-2022рр. Тиждень англійської мови «Подорож Великобританією» – згідно графіку проведення предметних тижнів;
– стенди «France, Ukraine, Les symboles nationaux, Ecrivains français, «Les curiosités et monuments de Paris»;
– комплект таблиць:
9. Самоосвіта.
DINTERNAL Education – британська література та сучасні освітні технології в Україні. Онлайн-тренінг від ТОВ «Дінтернал Ед’юкейшн» «Ефективний розвиток навичок говоріння на уроках англійської офлайн та он-лайн» з використанням сучасної літератури видавництва став необхідною підтримкою в сучасних умовах розвитку освіти.
У рамках заходів до Міжнародного дня викладачів французької мови 2020 y рамках Франкофонії взято участь у заходах, організованих у партнерстві з l’Ecole Agrupamento de Escolas de Vila Nova de Cerveira (Португалія). Вiртуальний вебінар «Le plaisir et le bonheur d’enseigner le fran-çais dans un contexte motivant et dynamisant» надав можливість спілкування з іноземними колегами через форми та методи сучасних світових методик викладання французької мови як іноземної.
Вебінар на тему: «Формування ключових компетентностей через впровадження STEM, STEAM та STREAM-освіти на уроках зарубіжної та української літератури» дозволив отримати практичні і теоретичні знання та навички згідно теми.
Заслухано та визнано на засіданні педагогічної ради Хустського професійного ліцею протокол №4 від 19.03.2021 р.
Успішно закінчений курс «Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти», наданий викладачами курсу через платформу масових відкритих онлайн-курсів Prometheus, навчив:
Заслухано та визнано на засіданні педагогічної ради Хустського професійного ліцею протокол № 4 від 19.03.2021 р.
Під час вебінару «Інструментарій вчителя зарубіжної літератури в епоху освітніх змін» освітнього проекту На Урок дистанційно підвищив кваліфікацію викладача з професійних, культурних та емоційно-етичних компетентностей.
Заслухано та визнано на засіданні педагогічної ради Хустського професійного ліцею протокол № 5 від 27.05.2021 р.
Як ефективніше організовувати заходи, зберігати та створювати файли, автоматично оцінювати завдання учнів та результативно організовувати роботи в групах? Для цього є безкоштовні онлайн-інструменти. Які та як ними користуватися засвідчує електронний сертифікат від онлайн-платформи Дія. Цифрова освіта.
Взято участь у проєкті “EU4Skills: кращі навички для сучасної України” за тренінговою програмою для педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти на тему: «Покращення цифрових навичок викладачів та управлінського персоналу закладів профтехосвіти».
Метою циклу онлайнових занять є підвищення рівня цифрової компетентності працівників П(ПТ)ТО. Для глибшого засвоєння теми змішаного навчання учасникам та учасницям занять рекомендовано опрацювати посібник й пройти онлайнові курси, створені командою проєкту.
На онлайнових заняттях слухач(к)ам пропонуються практичні вправи, де через форму (використання онлайнових застосунків) ми будемо навчатися підходам до змішаного та онлайнового навчання.
Домашні завдання між заняттями спрямовані на продовження навчання за темою заняття. Крім того, домашні заняття адаптовані для продовження навчання на базі закладів освіти разом з колегами та часткову організацію чи покращення ефективності змішаного/онлайнового навчання, викликаного посиленням карантину.
Під час дистанційного підвищення кваліфікації на сайті На Урок взято участь у вебінарі на тему «Використання сервісу Canva для створення навчальних матеріалів для уроків літератури» та набуто таких компетентностей: вільне володіння державною мовою, інноваційність, інформаційно-комунікаційна, мовленнєва.
Дистанційно підвищено кваліфікацію під час вебінару «Особистий професійний блог вчителя: дизайн, контент, просування» та набуто таких компетентностей: професійні, інформаційно-комунікаційні та цифрові.
Заслухано та визнано на засіданні педагогічної ради Хустського професійного ліцею протокол № 2 від 25.11.2022 р.
В рамках програми EU4Skills «Короткострокові онлайн-курси для підтримки відбудови України»
Курс: «Робота з дітьми в кризових ситуаціях»
Під час опанування курсу, викладач зрозуміла важливість надання допомоги з урахуванням травматичного досвіду, що дасть змогу краще працювати з дітьми та родинами в кризових ситуаціях.
В рамках програми EU4Skills «Короткострокові онлайн-курси для підтримки відбудови України»
Курс: «Перша домедична допомога»
Під час опанування курсу, викладач навчилась визначати ситуації, які загрожують життю або здоров’ю людини, засвоїла алгоритм надання першої домедичної допомоги, також опанувала навички надання першої домедичної допомоги у разі виникнення типових нещасних випадків і в ситуаціях, що вимагають надання першої домедичної допомоги
Розробка власних сайтів:
10. Я волонтер-перекладач
З початку повномасштабного вторгнення, викладач зайняла проактивну позицію як волонтер-перекладач. Звернення до світових урядів, урядових організацій, міжнародних спортивних організацій тощо. Допомога військовим з медикаментами, амуніцією. Допомога з перекладом документів переміщеним особам. Поширення правдивих новин в реальному часі. Щоденні/щотижневі брифи про гуманітарну кризу, міжнародну підтримку країн-партнерів, щоденні обстріли та військові успіхи. Співпраця на культурному фронті з поширення та ознайомлення іноземців з культурою України.