Комунальний заклад "Хустський професійний ліцей" Закарпатської обласної ради

Методична робота

МЕТОДИЧНА РОБОТА

Методична робота педагогічного колективу комунального закладу “Хустський професійний ліцей” Закарпатської обласної ради протягом останніх років була направлена на виконання Законів України «Про освіту», «Про професійно-технічну освіту» і організована у відповідності з «Положенням про методичну роботу в професійно-технічному навчальному закладі», планом роботи педагогічного колективу на рік, планами роботи педагогічної ради і методичних комісій та іншими нормативно-правовими актами в галузі професійно-технічної освіти.

   Методична робота є самостійним розділом річного плану роботи і складається на підставі аналізу діяльності педагогічного колективу за минулий рік, включає заходи на реалізацію науково-методичної проблеми.

   В ліцеї здійснюється колективна (педагогічні ради, методичні комісії, інструктивно-методичні наради, школа молодого педагога, семінари, педагогічні читання) та індивідуальна (наставництво, консультування, стажування) методична робота, видаються накази, розпорядження щодо організації навчально-методичної роботи.

   Вищим колегіальним органом ліцею є педагогічна рада, яка координує питання навчально–виробничої, навчально–виховної і навчально–методичної діяльності, визначає основні напрямки та завдання, конкретні форми роботи педагогічного колективу та приймає рішення з основних принципових питань діяльності.

   Однією з форм колективної методичної роботи є робота Школи молодого педагога, слухачами її викладачі та майстри виробничого навчання, за якими закріплені наставники з числа досвідчених педагогів, майстрів виробничого навчання.

   Для організації і керівництва методичною роботою в ліцеї на початку кожного навчального року призначаються керівники методичних комісій, створюється та затверджується наказом методична рада. В ліцеї створено 4 методичних комісій:

– методична комісія викладачів гуманітарних дисциплін (голова комісії Росоха Т.М.);

– методична комісія викладачів природничо-математичних дисциплін (голова комісії Теличко Р.В.);

– методична комісія викладачів та майстрів виробничого навчання слюсарних професій (голова комісії Деяк М.В.);

– методична комісія викладачів та майстрів виробничого навчання будівельних професій (голова комісії Дякун О.І.).

   Педагогічні працівники навчального закладу беруть участь у роботі творчих груп обласних методичних об’єднаннях з розробки інструкційних карт виконання операцій на уроках виробничого навчання, зошитів лабораторно-практичних робіт, навчальних посібників, методичних рекомендацій з предметів загальноосвітньої, загальнопрофесійної, професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовок.

   Індивідуальна методична робота педагогічних працівників здійснюється шляхом взаємовідвідування уроків, проведенням відкритих уроків з обов’язковим обговоренням результатів, написання методичних розробок, посібників, інноваційних проектів.

   Робота методичного кабінету планується на підставі плану роботи методичного кабінету та аналізу діяльності педагогічного колективу. Саме тут зосереджуються інформаційні, навчально-методичні, нормативні, дидактичні та наочні матеріали педагогічного досвіду. Методичний кабінет постійно поповнюється новими надходженнями педагогічної та методичної літератури, оформлені папки з матеріалами з досвіду роботи. У кабінеті оформлено такі стенди: методичний куток, структура методичної роботи, атестація педагогічних працівників, педради, та «Методичний екран» на якому розміщено рекомендації педагогічним працівникам щодо проведення уроків теоретичного та виробничого навчання.

   Заведена номенклатура справ методичного кабінету – 14 папок. В кабінеті розмішена методична література, журнали, методичні рекомендації, розробки педагогічних працівників та інша довідкова інформація.

   В ліцеї працює бібліотека з читальним залом на 25 місць. Наявний бібліотечний фонд складає 18167 примірників. Створена електронна бібліотека з професій, каталог її постійно поповнюється методичними напрацюваннями викладачів та майстрів виробничого навчання. Забезпеченість учнів підручниками із загальноосвітніх дисциплін складає 95%, загальнопрофесійної підготовки 70%, професійно-теоретичної та професійно-практичної професій на 80%.

   Ліцей забезпечений багатьма комп’ютерними прикладними програмами із загальноосвітньої підготовки, однією із предмету інформаційні технології, чотирма – з професійно-теоретичної підготовки.